… la drum, sa „aprind candela ” sufletului …

Judetul Valcea, este pe locul doi in tara in ceea ce priveste asezamintele monahale ( sincer, nu am stiut acest lucru cand am plecat la drum – 18 februarie ‘ 18 ).
Departe de tumultul si agitatia cotidiana , in comuna Francesti, se afla Manstirea „Dintr-un Lemn” ( loc de rugaciune simbolic pentru aviatori si marinari ).

Cea mai veche marturie despre manastire a fost consemnata in scris de diaconul Paul de Alep, care l-a insotit pe Patriarhul Macarie al Antiohiei in calatoriile acestuia prin Tarile Romanesti intre anii 1653-1658.

… pentu o clipa, am crezut ca a sosit draga mea primavara  😉  …

… se aud glasurile de ingeri ale maicutelor care canta la Sfanta liturghie, curiosi si cu emotie urcam spre stejarii seculari si biserica Dintr-un Lemn, admirand imprejurimile …

Localnicii povestesc ca, manastirea a fost construita din trunchiul unui singur stejar secular, in scorbura caruia a fost gasita icoana Maicii Domnului, in primele decenii ale secolului al XVI-lea, de aici purtand numele „Dintr-un Lemn”.

Icoana Maicii Domnului, se afla pastrata cu mare veneratie in incinta bisericii mari, are dimensiuni impresionante, fiind inalta de 1,50 m, si lata de 1,10 m.

Un loc deosebit, adevarata oaza de liniste si pace sufleteasca !

Ne indreaptam spre Manastirea Bistrita, din satul cu acelasi nume apartind de comuna Costesti, ctirorie a boierilor Craiovesti, zidita intre anii 1492–1494.

Am avut ocazia sa ma inchin la moastele Sfantului Grigorie Decapolitul.

Legenda spune ca moastele sfantului au fost cumparate de Barbu Craiovescu de la un turc cu aur. Turcul banuia ca va lua o suma importanta echivalenta cu greutatea moastelor. Insa dragostea banului fata de moaste are alt deznodamant: asezate pe un taler, intradevar cantaresc greu, dar cand banul Craiovescu pune galbenii talerul se echilibreaza la o suma mica. Acest lucru face ca turcul sa exclame: „Bac, bac, ghiaurum” „Vezi, vezi, cum crestin la crestin trage”.

Un alt loc de piosenie, meditatie si cultura a fost Manastirea Hurezi, asezata la poalele Muntelui Capatanii, la marginea satului Romanii de Sus, ctitorie a domnitorului Constantin Brancoveanu; considerata, impreuna cu schiturile sale, ca cel mai reprezentativ complex de arhitectura, definitoriu pentru „stilul brancovenesc”.

Nu putem trece prin Horezu fara a admira farmecul ceramicii, mestesug inclus in partimoniul UNESCO.

… pasii ma poarta intr-o lume de mult uitata …

La inapoierea spre casa, ne-am oprit sa vizitam Muzeul Trovantilor, aflat in comuna valceana Costesti, unde pietre stranii, bizare, de marimi diferite ( doi-trei centrimetri pana la aproximativ 5 metri ), se „nasc” intr-un deal nisipos, se desprind dintr-o rapa si cad intr-o vale.

Au fost ore departe de zgomotul si agitatia de zi cu zi, de liniste si bucurie, am vazut locuri deosebite incarcate de multa evlavie !

Multumesc Doamne, pentru darul tau !!!

Despre lacrimaroua

“If you’re alone , I’ll be your shadow. If you want to cry , I’ll be your shoulder. If you want a hug , I’ll be your pillow. If you need to be happy, I’ll be your smile.But anytime you need a friend , I’ll just be me!”
Acest articol a fost publicat în Arsenie Boca si pelerinaje și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

13 răspunsuri la … la drum, sa „aprind candela ” sufletului …

1. Nicoleta- Camelia zice:

si eu multumesc Domnului ca mi te-a scos in cale……..

Apreciat de 3 persoane

2. anuska zice:

Minunat!!!!!!!!!!!!!!!!!

Apreciat de 2 persoane

3. Beta zice:

Ce fericita poti sa fii , dupa ce ai cunoscut locuri asa minunate ! ❤ Multumesc Domnului ca daposibilitate prietenilor sa le viziteze. Asa aflam si vedem si noi prin ilustratii ce frumuseti si cata spiritualitate avem in tara noastra .

Apreciat de 1 persoană

• lacrimaroua zice:

Buna dimineata, draga Anda ! ❤
      Multumesc pentru vizita si cuvinetele pline de caldura !
      Ii MULTUMESC bunului Dumnezeu, ca-mi indruma pasii si imi face asemenea daruri !!! Fiecare loc pe care il vad in drumurile mele, ale caldura , frumusete si nu in ultimul rand spiritualitate !!!

Apreciat de 1 persoană

4. Beta zice:

Nu mi-a aparut comentariul, sa-l cauti in spam ca a ajuns pe acolo cred. Alfel mi-au atras atentia ca am postat comentariul dar pentru ca nu-l vad cred ca-i acolo. Un martie fericit cu sanatate ❗ ❤

5. A.T. zice:

Am fost la Manastirea dintr-un lemn cand inca eram in Romania- eram copil. In toti anii astia o aveam ramasa in minte – imaginea bisericutei negre, rotunde – dar nu imi aminteam nici cum se numeste ,nici unde se afla. Iaca, acuma am aflat! 🙂 Multumesc frumos pentru misterul elucidat! God bless!

Apreciat de 2 persoane

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.