Sarbatoare Pascala in Moldova II

Buna dimineata ! 😊
… cerul este senin, natura este de basm, pasarile isi canta fiecare trilurile lor, ce poate fi mai frumos …

O noua zi; imbarcarea … plecam spre Manastirea Paltin – Petru Voda.

Manastirea Paltin – Petru Voda, este ctitoria parintelui arhimandrit Justin Parvu, considerat unul din marii duhovnicii ai României, supranumit Duhovnicul Neamului, fiind intemnitat 16 ani in inchisorile comuniste.  Manastirea, se afla la 35 km. distanta de orasul Târgu-Neamt adapostind o obste de peste 160 de maici ( sub oladuirea maicii starete Monahia Justina Bujor ), a fost initial asezamant social-filantropic al m-rii Petru Voda, in timp obtinand si titlul de manastire.

… nu exista loc pe unde trec, sa nu-mi fac si cate un prieten … 🤩

Webp.net-resizeimage (22)

… peste tot pe unde ne poarta pasii in acest loc deosebit, se simte parca prezenta parintelui Justin Parvu …
Ne-am inchinat in micuta chilie unde si-a petrecut ultimii trei ani din viata si, am vizitat si micul muzeu inchinat martirilor inchisorilor.

Peronal, cu greu m-am desprins de acest loc dar, urmeaza sa ne indreptam spre Manastirea „Sfintii Arhangheli Mihail si Gavril” – Petru Voda ctitorita in anul 1991 in Poiana Hasca din Muntii Stanisoarei de catre Arhimandritul Iustin Parvu, in amintirea celor care au patimit in inchisorile comuniste.

… locul foarte drag sufletului meu … mormantul Parintelui Justi Parvu … ❤

Webp.net-resizeimage (24)

„Bucura-te, ca la mormantul tau cu credinta-alergam, si grabnic ajutor de la tine luam;
Bucura-te, de Dumnezeu purtatorule, Marturisitorule Justine!”

Doamne, multumesc pentru bucuriile duhovicesti pe care mi le-ai daruit !

La 12 Km, nord vest de renumita Cetate a Neamtului, intr-o poiana larg deschisa pe valea rausorului Nemtisor, inconjurata aproape din toate partile de culmi impadurite, este asezata Manastirea Neamt, „Ierusalimul ortodoxiei romane”.

… desi am mai fost in incinta muzeului manastirii, inima nu ma lasa sa nu ii trec pragul si de aceasta data … 😉

… in incinta Seminarului Teologic de la Neamt, se afla o biserica inchinata unuia dintre cei mai reprezentativi sfinti ai neamului romanesc, Sfantul Ioan Iacob Hozevitul …

… la loc de cinste, se afla metaniile, camilafca si un deget al Sfantului Ioan Iacob Hozevitul …

Webp.net-resizeimage (4)

… nu putem sa nu ne purtam pasii intr-una din cele mai stravechi vetre de credinta, cultura si arta, Manastirea Agapia …

La 9 kilometri de orasul Targu Neamt si la circa 43 de kilometri de Piatra Neamt, in satul Manastirea Agapia, comuna Agapia, pe valea paraului Agapia – Topolita, la poalele culmii Magura, langa Manastirea Varatec, la o altitudine de 480 de metri, se află Asezamantul monahal de la Agapia, cu hramul „Sfintii Arhangheli Mihail si Gavriil”, un loc unde vietuiesc 450 de suflete, cea mai numeroasa comunitate de maici din tara noastra.

Timpul a zburat, trebuie sa ne indreptam spre casa: Centrul de pelerinaj de la Durau unde suntem cazati, peste cateva ore, vom merge sa luam LUMINA !!!

VENITI DE LUATI LUMINA !!!

HRISTOS A INVIAT !!!

Multumesc Tatalui Ceresc, Domnului Iisus Hristos si Maicutei Domnului, pentru aceste Sfinte Sarbatori Pascale BINECUVANTATE !!!

Despre lacrimaroua

“If you’re alone , I’ll be your shadow. If you want to cry , I’ll be your shoulder. If you want a hug , I’ll be your pillow. If you need to be happy, I’ll be your smile.But anytime you need a friend , I’ll just be me!”
Acest articol a fost publicat în Arsenie Boca si pelerinaje și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

12 răspunsuri la Sarbatoare Pascala in Moldova II

1. vax-albina zice:

Vă mulțumesc pentru toate ideile și imaginile împărtășite. Sunt locuri pe care le-am vizitat în tinerețe. Sunt bucuroasă să le redescopăr. Chiar dacă credința mea s-a cam zdruncinat.
    Aprecierea mea.

• lacrimaroua zice:

Cu mare drag am impartasit impresiile din primul meu Paste alaturi de familia CEREASCA !
      … manastirea Durau, biserica Ioan Iacob Hozevitul si Manastirea Paltin, le-am trecut pragul pentru prima oara, a fost o experienta UNICA … ❤
      Multumesc !
      Dumnezeu, sa va umple de toata bucuria si pacea sufletului !!!

2. ecoarta zice:

Adevarat a inviat!
    Sunt locuri binecuvantate! Le-am vizitat cu putin timp inainte de a pleca din tara si de aceea iti multumesc!